ads

Tuesday, October 12, 2010

mitos: CLOROX

salam....


mitos adalah sejenis cerita ataupun kefahaman org pasai sesuatu benda..contohnya..org kata jgn tuding jari kat langit, nnti jari putus...org kata anak dara jgn dok bertenggek kat tangga, nnti x dak org nak masuk meminang..org kata jgn potong kuku malam2, nnti harimau masuk umah (yg nie aku musykil nak pecaya..haha)..


dan macam2 lagi la.....tapi mitos harini berkaitan dengan CLOROX...okeh kanak2 semua...tao dak apa itu clorox...kalo tatao, sila rujuk pic kat bawah...clorox merupakan salah satu penyental kotoran yg lekat2 kat baju ka, seluaq ka, spender ka, kasut ka, tudung ka..macam2 laa...




nak dijadikkan cerita, masa aku maseh kanak2 (jgn dok bayang aku budak hingusan..) baju sekolah aku semestinya kaler putih..aku bukan pengawas...aku pelanggar undang2..haha...mak aku nie suka la dok guna guna clorox sbb baju2 yg aku pakai, x kesah la t-shirt ka, baju sekolah ka, baju kurung ka mesti kotoq punya la...akibat daripada aku jatoh tergolek golek masa maen kejar2...


bila balik umah, mak aku rendam baju t-shirt merah aku dengan clorox...tapi di sebabkan mak aku terlupa nak basuh, baju tu di rendam dengan lamanya...sampai la baju tu jadik ada tompok2 putih...keluaq kaler wei...ishh...biaq betoi mak aku nie..


disebabkan kejadian tu la aku sngt takot nak rendam baju sekolah dengan clorox..sebab..pada fahaman aku..


kalo rendam baju merah--> jadik putih...
kalo rendam baju putih--> x ke jadik transparent..


haha....sebab tu aku takot nak guna clorox...mitos tu aku pecaya sampai sekarang tao dak...dan aku x penah guna clorox...tambah2 baju putih, mau baju aku jadik transparent, pakai baju pun nmpak dalam..haha....


okeh..habes sudah..
jgn dok tahan gelak dengan kepercayaan aku nie...gelak ja..haha..


sebenaqnya aku nak post mitos nie minggu lepas..tapi x sempat... trip 2 johor sangt best..=))

4 luahan perasaan =):

wanhairi said... Reply To This Comment

transparent???? wooooooooooooooooooooo...

b!Ntang said... Reply To This Comment

woooo...
hebat la mitos neh!!
=)

mazlin said... Reply To This Comment

tak pernah terpikir smpi tahap gitu..just pk rendam lame2 reput bju tu..transparent ? boleh join cyril simply magic

nyonya penang said... Reply To This Comment

Q: hg pantang aku kata transparent...woo saja..

cipak: haaa.. tengok org la...haha

cik mazlin: woot2..tu la mak pun kata, kalo rendam lama2 reput ja...hehe..