ads

Friday, October 23, 2009

bila hati berbicara....


bila hati berbicara, mata mula berkaca....*sigh*

hermm..seperti sedia kala..hidup kembali x tenang..banyak sngt
masalah..kadang2 aku termenung seorang..kalau la aku boleh putar balik
masa..hermm..sngt indah..

kalau dulu........
cekgu: adila..mana kerja sekolah??hantar sekarang..
aku: sori ckgu...sy xbwk buku...
cekgu: ok..hantaq esok..

tapi sekarang...........
aku: mana nak hantaq assignment nie dr.??
dr: kan saya da bagitau..hntaq kat bilek..ltak ja bwh pintu..



kalau dulu...........
aku: makk...baju sekolah mana??
mak: tu..dah siap iron..

tapi sekarang.......
aku: mana bju aku nih??
hati: ngeng la hg adila..da 2 minggu pakei t-shirt ja..xsmpat iron bju
kurung..



kalau dulu.....
hati: ermm..mak masak apa balik skolah nie...=) sdap nya..

tapi sekarang....
aku: mimi..nie smpat ka nak mkn??
mimi: kalo smpat..crik tmpat paling dkt ng klas..xkesah la lauk apa
pun..



kalau dulu....
ayah: nah duit skolah..guna elok2...

tpi skarang....
aku: adoii..duit xcukop laa...manyak gila menda nak kna bayaq..



hermm..zaman kanak2 aku sangat indah..kalo la aku boley balik masa
taski...aku rindu saat2 aku pendiam...buli kawan2...bergaduh ng budak
laki...ponteng skolah g maen game....masuk nasyid kanak2 dengan tudung besaq nya..hahaha..aku hanya mmpu senyum sendirian..hermm..tpi aku x pnh lupa..1st day aku kat taski....ayah hntaq g taski..aku duduk diam ja kat dlm klas..aku xdak kawan..suma org ada geng..sbb aku x cmpuq sngt ngn bdk kmpung aku..aku sngt
pendiam....sngt3.. i mean it...tiba2..ada sorang pkcik mai sblah aku, dengan ank dia menangis mcm kna histeria...pkcik tu suruh aku kwn ng ank dia..aku hanya mmpu tersenyumm..apa aku boleh bwt....yeah..aku suka senyum...lama2 aku ng anak pkcik tu maken rapat..sampei drjah 6 kami sama2..tpi terpisah..sbbnya..dia lagi ska skolah agama..aku plak dpt skolah pmpuan semua..kami ttp kawan walopun jaoh..abeh spm..aku msok matrk..dia amik sijil tinggi agama..cuti yg seterusnya...aku nak sngt jumpa dia..tpi x smpat..aku xsmpat pun plok
dia..skrang dia kat negara org..herm..masing2 kejar cita2..sngt rindu dia...bila besday ku mesti dia kol dri mesir..sngt sayu...herm..dia kata, kalo nak kawen tngu dia balik..=)hermm..sngt indah..nnti balik ckp tau eliana...sngt rindu hg....
she's ma best fren ever...aku xkan sia2 kan frenship kita slama 15 thun..aku syg hg...

herm..mcm mana jaoh pun aku ng dia..aku tao frenship aku x kan putus smpai bila2...hermm knapa aku ckp pasal frenship?? sbb..maken aku membesaq..maken banyak kerenah aku jumpa..aku tatao kat mana silap..tpi its very hard to survive here...sngt3 susah..hermm..untuk teman2 aku..aku mintak maaf kalo aku x perfect..apa yg aku bwt adlah yg terbaek aku boleh bagi..mcm mana trok pun ampa, ampa ttp kwn aku smpai bila2...

4 luahan perasaan =):

wanhairi said... Reply To This Comment

aceli jauh dari pengetahuan awak... ada seseorang yang menghargai awak....
ada seseorang yang selalu memuji awak... ada seseorang yang mengorbankan dirinya untuk awak... ada seseorang yang takut berdepan dgn awak sebab dia terlalu sayangkan persahabatan dia ngn awak..
huhuhu...cool... gud luck ek... tetiba jer...

M!ss AnEm said... Reply To This Comment

gmbq aku yg first 2 cam burok ja..
huhu..
rindu hg! =)

megi said... Reply To This Comment

=(

dyla ahmad said... Reply To This Comment

to q: i know dat..aku akn bwt yg terbaek utk kwn2 aku...cuma kdng2 mulut tersalah kta, hati tersalah tafsir..sbb aku juga punya hati..=)
gud luck jugak..=) stat chaiyok2...

to anem: hehe..x pa...ada gak kn..nk mai umah aku roger k.

to cik megi: npe awk sdey2??