ads

Tuesday, September 06, 2011

tragedi 2 hari b4 raya....

assalamualaikum..=)
here come the tragedi b4 raya picture...

nak kata tragedi xdak la sngt pun..tapi sebagai penangkap gambaq yg amatur nie, kira aku fail la..uhuk2...=( tragedi terbakaq dah habeh dah pun api, aku baru berlari lari anak bawak kamera nak tangkap gambaq..haha.....tapi x pa..aku ada la jugak 2 3 keping gambaq x censored dan boleh la buat2 santapan mata...

nak di jadikan cerita, 2 hari sebelum raya hujan lebat yg amatttt....dan sebelum hujan tu mak aku gigih p bakaq sampah kat belakang...bila hujan mak aku pun lari masuk rumah dengan anggapan api akan di padamkan oleh hujan yg lebat yg amattt ituu...

lepas tu hujan renyai2...ala2 embun jantan begitu ya...adik2 aku nie pulak dengan gigih nya nak p umah makndak aku nak p amik game...depa nie kalo pasai game rela meredah hujan badai pun...depa pun keluaq umah dan tngk asap ada lagi kat belakang stor...agak pelik sbb dah ujan lama pun asap maseh menebal...uishh...

aku plak dok lam umah la maen game..haha..aku nmpak kat tingkap adik2 aku dok berlari2..aku ingt depa dok syok maen ujan...aku buat relax ja la..sekali adik aku menjerit jerit " stor terbakaqqq.!! stor terbakaq!!" aku tanpa berfikir pnjng terus kejut mak aku yg kepenatan itu, lagi laaaa terkejuttt mak aku tu, lari kat luaq tengok tepi stor dok marak dengan api...apa lagi aku angkat besen (baldi la..) yg penoh dengn ayaq dan mencurah2 laaa dekat tempat kebakaran...

mak aku pun pelik mcm mana boleh ada api...maka.......bermulalah teori angin dan api....

"api yg telah padam maseh mempunyai bara api yg boleh diterbangkan oleh angin..nampak kecil tapi gila punya bahaya!! bara itu dilayang layang kan lalu hinggap dekat sabut nyoq (sabut kelapa) dan sebelah sabut kelapa tersusun kayu2 lamaaa...maka..!! menjelmalah apiiii"

mujuq adik aku sempat tngk..dan aku tangkp gmbaq pun time dah xdak api..boleh lah tngk2 okeh..





jgn bermain api okeh...jgn maen mercun jugakkkk...bukan sahaja putus jari dan sebagainya tetapi bersedialah menerima berbakul bakul caci maki dari jiran yg tak tahan dengan buniyk kebabom kebebang tuh dan apatah lagi mak cik yg melatah..silap2 hari bulan hg kena kejaq ngn parang..miahaha...

ok..till then...

selamat hari raya..maaf zahir dan batin...

0 luahan perasaan =):