ads

Saturday, June 19, 2010

hipokrit @ profesional?

salam...


owh malam yang begitu cepat aku menguap..kenapa? nie suma gara2 aku xdapat tidoq semalam rindu kat cik megi yang jaoh di mata dekat di hati...tapi xpa..aku tao cik megi x lupa kat aku...=) *wink2..


owh..okeh2..malam nie aku bukan nak berbicara pasai hati ke kepala lutut ka, tips nak membotakkan kepala ka, tips nak kekalkan hubungan bahagia mcm aku ngan cik pontianak ka..haha..no3...malam yang hening lagi keheningan nie, aku nak bercerita, membagi pendapat, dan sedikit sebanyak pasai apa yang berlaku disekeliling kita yg kita slaloo terlepas pandang..


isu hari nie ye anak2, makcik2, tuan2, puan2...adalah....HIPOKRIT @ PROFESIONAL??


hal ini selalu terjadik dalam kehidupan aku... apa itu hipokrit?? hipokrit tu, bila hg yg jahat macam perogol bersiri, marah2 sepak terajang anak laki hg bila dia mengandungkan pmpuan len..ehh..btoi ka?? nie pendapat aku ja okeh...


profesional plak apa dia??? pendapat aku, seseorang yang semestinya penah buat silap dalam kehidupan dia, akan cuba memberi nasihat dengan harapan dapat mengubah org laen dan diri sendiri ke arah kebaikan....


penah x hampa di hentam sebegini.." hg nak nasihat org, cuba hg cermin diri hg 2 dulu, pakai sliper tebalik, cakap sampah memanjang!!"...owhh pasti terbakar hati kita kan...


TAPI!! hipokrit kadang2 membantu dalam situasi kita yang tenang tegang..contoh...??(ala...suma nak contoh) kawan hg baru lepaih kehilangan org tersayang menangis bagai nak gila, hg pulak akan tenangkan dengan berkata, menangis xkan bawak dia kembali..hg akan cuba tenang kan dia..tapi..pada hakikat nya..kalo jdik kat diri hg, sah2 hg menangis guling2 gak kan.....


owh ya..terlupa pasai dialog kat atas.....owh..seingat aku, aku belum pernah dihentam begini...mintak simpang..tapi untuk mereka yang menghamburkan kata2 sebegitu....bersyukurlah!! sebab maseh ada yang mahu menegur kesilapan kita...kalo nak tngu sum 1 tu perfect dulu baru nak nasihat menasihati, sampai kiamat la xdak org nak tegur menegur...mana da org perfect 1000%...apa ke bengap sngt hg 2....


Profesional??? yaa..aku pernah menjadi profesional untuk masa2 tertentu...bila hg berdepan dengan org yang anggap hg nie idola mereka, takkan la hg nak kata, owhh...jgn la jdik mcm cekgu yang slalo ponteng skolah. x bwt reja skola, ponteng mengaji p cc sbb ketagih game...owhh..bukan begitu cara nya...sebab...pemikiran budak2 akan jadik tunggang langgang sbb, kat kepala dia kan terdetik, eh cekgu nie penah ponteng la bagai2, tapi still jadik cekgu...hahaha...hg nak mampoih...


begini caranya...adik2, sebagai pelajar skolah adik2 x leh ponteng sekolah sebab nnti rugi (walopun hg kaki ponteng nom 1), adek2 xleh ketagih game terlampau (walopun hg 24-7 depan pc dok mengadap game)...xelok suma tu...adek2 kena blajaq pandai2, nnti dah jadik enjenier, doktot, loya dll, masa 2 baru sedaq betapa berharga nya p skolah tu..hahaha


memang aku x dk tokoh jdik cekgu la..hahahah.....


jadik...hampa yang pilih hipokrit @ profesional pendekatan anda..... aku x kata hipokrit itu sngt x bagus untuk dijadikan pendekatan, aku x kata profesional jalan terbaik utk dijadikan pendekatan....kan3???


sesuai kan dengan keadaan ye...=) jadik itu sahaja pesanan dari penaja....


till then...lama nya rasa x membebel panjang2 mcm nie...maaf lah yer..=)


slamat mlm..








aku sedia terima komen dari kamoo, kamoo dan kamoo...

5 luahan perasaan =):

mCsh0rtY~ said... Reply To This Comment

cekgu, time kaseh kerana menasihat cikgu..hehe..

mCsh0rtY~ said... Reply To This Comment

cekgu, time kaseh kerana menasihat cikgu..hehe..

cik botoX said... Reply To This Comment

hehe..
small da pieces la dear..=)

Cik Nad said... Reply To This Comment

btol jugak enh..

cik botoX said... Reply To This Comment

hehe kann....
=)