ads

Tuesday, July 27, 2010

gua nak cerita habis habisan...

assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh.........


haaa...lega rasa hati lepas dapat update blog...teman2, aku bukan sengaja x update blog okeh...asal aku bukak je kat bilik aku nie, almaklumla...wifi tengah upgrade...dekat new post punya space, dia dok pusing x abeh2..cmna aku nak update...cuba bagitau mai sat....dan sekarang..wifi laju gila...sayang Upm ketat2 la...=)) walopun aku x leh nak post aku baca belog2 ampa..jgn risao...


setelah aku berdiam diri tanpa mendengar kabar berita, hari ni aku nak bawak beberapa cerita hangat ala2 hangat2 tahik hayam...oppsss...hahaha....


semenjak aku balik ke perantauan nie, aku bawak enchek kaboi (sejenis kenderaan berkaki 4, berbulu hitam, dan hensem) bersama, bagi memudahkan pergerakan aku untuk kehulu ke hilir...dan lepas saja aku setelkan beli moto (sejenis kenderaan berkaki 2, bersayap, minum minyak) untuk adik aku, aku melulu balik ke penang...


aku balik penang sabtu lepas2, datang balik ahad keesokan harinya...kenapa aku balik?? dah la tengah x dak dwet, sekali cik penang, cik megi dan abg aku (hahaha..perasan muda lak aku... adik aku la) ikot balik penang sekali..sebab nya?? biar lah rahsia...x perlu kot nak heboh2 kan kalo engko pakai jaket kulit kat luaq, tapi dalam pakai baju pagoda koyak kat ketiak..haha....gila terok perumpamaan aku.....ala...ada menda kena setel skit...thanks to cik penang n cik megi...kesian aku tengok depa...sampai ja umah, aku biaq depa rest...gila kesian tengok muka, penat kot......cik megi baru balik keja, rush g gombak, tiba2 drive balik penang..cik penang baru lepaih dating ngan cik puan pun kena teman aku balik penang....mintak ampun saya menyusahkan semua pihak....at last..semua semakin pulih.....puan radziah dalam proses memulihkan bahu...selebihnya?? hal lain xenak dicerita disini....owh..simpan lagi....=)) dan senyum...


sambung cerita tadi...semenjak aku bawak enchek kaboi balik, enchek kaboi x pakai apa2 sticker kat cermin mata dia, soo peratus untuk aku di tahan kat pak gad sangat la tinggi...maka..aku yang hensem lagi gagah nie, terpaksa buat muka comel sambil bulat mata (bersinar2) masa lalu kat pak gad pintu masuk...


nak dijadikkan cerita, masa 1st time aku masuk bersama enchek kaboi, ada sorang pak gad (aku namakan enchek *wink2) senyum gila lebaq laaa waa ckp lu...abeh nampak suma gigi...aku bajet time tu ja kot dia senyum siap angkat tangan dengan penuh semangat..tapi jangkaan aku meleset....setelah aku buat eksperimen beberapa kali, enchek *wink2 tetap dengan bersemangat waja senyum dan angkat tangan kat aku....


maka...setiap kali aku lalu bersama teman2 menaiki enchek kaboi time enchek *wink2 jaga pintu masuk, aku mesti suruh dorang tengok...memang suma lam keta tu suka gila la wei....anyway, untuk enchek *wink2, toche2 sebb sngt mesra dengan saya..saya suka lalu kat post gad tu kalu enchek *wink2 yg jaga....(xkena tahan suka la aku..haha)


tapi...esok gue nak mintak sticker untuk enchek kaboi dah...maka lepas nie, kena lebih berhati hati masa nak parking...x leh dah parking tempat pelawat...xpasal2 aku kena saman...sekali saman dah 50 riyal terbang..kalo 10 kali....x ke 500 riyal terbang.....mintak simpang la wei...


sekarang aku busy dengan projek paper...tapi dun wori..belog tetap dihatiku...=))






owh..yea...nntikan post seterusnya...aku nak letak pic masa aku p floria kat putrajaya..=))...its a very2 nice festival.......when flowers combine with the colorful lamps, n da moon lite...everything was just perfect...=))


till then....

2 luahan perasaan =):

FyZa said... Reply To This Comment

haha..encik win2 berkenan dah apa kat kamu cik botox..hahaha

nyonya penang said... Reply To This Comment

hahaha..apa salah nya..
buat jadik menantu...

hehe..
japg sah2 kena pelangkong ngan cik megi..