ads

Sunday, January 22, 2012

saudara..

saketkan bila saudara sendiri tikam bertubi tubi dari belakang..
lagi saket bila jumpa di depan pijak semut pun tak mati...
depan puji setinggi gunung..
belakang ludah hina seperti kau manusia paling mulia..

saket lagi bila saudara sendiri guna kita untuk kesenangan diri sendiri..
sedangkan kita diam kaku, senyum kelat, telan ludah..
walau tangan rasa nak melayang ke pipi..
tapi apa kan daya..
kita saudara..
yang depan nya cantik..
belakang nya jijik..
biar Dia yg tentukan...

kau hina aku di dunia...
belum tentu kau mulia di depan Dia..
jijik yang kau sebarkan...
itu saudara kau..
jijik jugak org pandang kau..
kerana kau senang melepaskan aib org..

saudara jaga aib..
maaf jika bertikam lidah..
sabar jika dihina maki..
manusia mana yg lepas dari kesilapan?
KAU?

owh aku lupa..
kau saudara aku..
saudara kan saling menjaga..

3 luahan perasaan =):

Enchek Bertopeng said... Reply To This Comment

saudara mesti saling klik nuffnang.

ctZue said... Reply To This Comment

amoi..byk2 sabar..nnt sedara tu akan kena jugak kat batang idung dia..

Anonymous said... Reply To This Comment

luke x blakang hang kene tikam.....